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Il nuovo software per la gestione della comunicazione sarà lanciato al Festival di Trieste

01/03/2005

Global Alliance e Ferpi alleati per il lancio al Festival mondiale di Trieste (28-30 giugno) del nuovo software per la gestione della comunicazione delle organizzazioni presentato in anteprima a Milano sei mesi fa.

Giorno dopo giorno la Global Alliance - di cui la Ferpi è socio fondatore e che oggi raggruppa oltre 60 associazioni professionali da altrettanti Paesi - continua a macinare iniziative e progetti importanti per lo sviluppo della professione delle relazioni pubbliche. Qualcuno ricorderà che diversi mesi fa a Milano, presso la Sda Bocconi, il professore svizzero Gherard Butschi ha presentato ad un piccolo gruppo di interessati una versione beta di un software avveniristico (vedi la breve introduzione al tema pubblicata mesi fa su questo sito)  che consente ad una organizzazione di programmare, gestire, realizzare e valutare tutte le attività di comunicazione di una organizzazione.In quella occassione vennero formulati diversi suggerimenti di cui il prof. Butschi e i suoi soci di Digital Management hanno doverosamente tenuto conto. Erano allora già in corso discussioni con i vertici della Global Alliance per un accordo generale condiviso per la introduzione di questo avveniristico software in tutto il mondo con il supporto della organizzazione cappello di tutte le associazioni professionali nazionali. Queste discussioni si sono appena concluse e l'accordo è stato felicemente raggiunto. Il lancio mondiale del nuovo software avverrà in Giugno a Trieste nel contesto del Festival Mondiale delle Relazioni Pubbliche organizzato dalla Ferpi e dalla stessa Global Alliance. Per approfondire la notizie, leggere il comunicato stampa  qui di seguito appena emesso dalla Global Alliance.(tmf)


28 February 2005Global Alliance and Digital Management AG announce agreement for launch of innovative communication management softwareOttawa, Canada and Zürich, Switzerland, February 28, 2005 -- The Global Alliance for Public Relations and Communication Management (GA) has signed a three-year agreement with Digital Management AG of Switzerland (DM) to jointly market a state-of-the-art information and communication management tool, designed exclusively for the public relations profession.The new software solution will be launched in June of 2005. It consists firstly of a planning, implementation and evaluation tool for aligning short, middle and long-range strategies. Secondly, an evergreen' database supports the software with information, definitions, case studies and best practices. The software is very intuitive, agile and powerful. It allows for the preparation and implementation of integrated communication strategies, plans, and budgets as well as evaluation of outcomes.The agreement calls for joint marketing of the software through the GA organizations in return for free access to the DM knowledge base through the GA web site. The software knowledge base has been reviewed by several GA members world-wide. The GA will also earn commission for future sales through the GA partner organizations. In return the GA will confer preferred supplier' status on Digital Management AG."Disseminating global knowledge in public relations is a priority for the GA.  By taking leadership on this issue, the Global Alliance is offering PR professionals a unique solution which integrates research and practice" said Jean Valin, Chair of the Global Alliance.  Gerhard Bütschi, CEO of Digital Management AG, stated that: "The software is the result of years of research during which we analyzed best practices and documented the best planning tools in use by top professionals. We are very proud of the endorsement by an organization as prestigious as the Global Alliance."The Global Alliance mission is to unify the public relations profession, add value to our membership by giving members access to global resources and to be an advocate for the professional practice of public relations.Formally established in 2000, the Global Alliance (www.globalpr.org) is composed of over 55 member organizations, representing more than 150,000 individuals. Its mission is to enhance the public relations profession and its practitioners throughout the world. The Alliance aims to provide a forum to share ideas and best practice, seek common interests and standards, and provide a better understanding of the unique aspects of each culture in which practitioners operate.Founded in July 2003, Digital Management AG's vision is to empower leaders of organizations worldwide to align organizational goals with stakeholder and societal expectations. More specifically, the company (www.digitalmgmt.com) seeks to translate cutting edge research into software solutions that enable enterprises, governments and non-governmental organizations to proactively manage all stakeholder relationships, thereby contributing to organizational sustainability. Contact info:Jean Valin in Ottawa: tel +613-957-4215  Jean.Valin@justice.gc.ca Gerhard Bütschi in Zürich: tel +41 43 817 02 52  g.butschi@digitalmgmt.com
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