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The PR 2.0 University

18/04/2007

di MelvinYuan

Introduzione
I professionisti di relazioni pubbliche che vogliono conoscere le 'nuove strategie di comunicazione 2.0' spesso chiedono: "Da dove comincio? Quali sono le migliori fonti di informazione?"
Per chi si avvia su questa strada il problema non è la mancanza, ma al contrario l'eccesso di informazioni e di opinioni di esperti a disposizione.
E così, per aiutarvi a focalizzare la vostra ricerca e a non perdere tempo ecco una 'bibliografia essenziale': sono tutti testi che l'autore ha letto personalmente trovandoli estremamente utili. Per comprendere le dinamiche del cambiamento oggi in atto nelle rp, è importante andare oltre le semplici strategie e tattiche della comunicazione: è necessario capire i principi sociali, economici e culturali che sono alla base del cambiamento.
I testi sono elencati secondo una progressione intuitiva e sarebbe opportuno leggerli seguendo l'ordine dato, anche se, ovviamente, non è obbligatorio. Sono facili da reperire on line o attraverso Amazon.
Ogni suggerimento per ampliare la lista sarà gradito! Buon viaggio!
 
The PR 2.0 University Readings List
 
The PR 2.0 University Readings List
The Cluetrain Manifesto [Download PDF] [Read It Online] [Buy]by Rick Levine, Christopher Locke, Doc Searls & David Weinberger, 1999[Blog] [Wikipedia]
What Is Web 2.0 [Read It Online]Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Softwareby Tim O'Reilly, August 2005
PR 2.0: A Primer [Download PDF]by Melvin Yuan, 2006
PR 2.0 Essentials [Download PDF]by Shift Communications, 2006[About]
Influence 2.0 [Download PDF]An eBook on the implications of Web 2.0 for business professionals in market-facing functionsby Jim Nail, June 2006[About] [Wiki]
Social Media [Download PDF]An introduction to the power of "Web2.0"by Trevor Cook & Lee Hopkins, October 2006[Blog]
The Social Customer Manifesto [Download PDF]Prerequisites For Setting Up A Business-Driven Web 2.0 Effortby Christopher Carfi[Blog]
The Many Forms of Web Marketing for the 2007 Web Strategist [Read It Online]by Jeremiah Owyang, 5 February 2007
The Impacts of Social Media on Corporate Customer Reference Programs [Read It Online]by Jeremiah Owyang, 29 January 2007
Naked Conversations [Buy]How Blogs are Changing the Way Businesses Talk with Customersby Robert Scoble & Shel Israel, 2006
The Corporate Blogging Book [Download PDF] [Buy]by Debbie Weil, August 2006[Blog]
The Long Tail [Buy]Why the Future of Business is Selling Less of Moreby Chris Anderson, 2006[Blog] [Wikipedia]<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
The Search [Buy]How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Cultureby John Battelle, 2005
The Wisdom of Crowds [Buy]Why the Many Are Smarter Than the Few and How Collective Wisdom Shapes Business, Economies, Societies and Nationsby James Surowiecki, 2004[Wikipedia] [About]
Wikinomics [Buy] [Download PDF - Chapter One] How Mass Collaboration Changes Everythingby Don Tapscott & Anthony D. Williams, 2006[Blog]
Crowdsourcing [Read It Online]by Jennifer Alsever, 2007
The Rise of Crowdsourcing [Read It Online]by Jeff Howe, 2006[Wikipedia]
Power at last [Read It Online. Subscription Required]How the internet means the consumer really is king (and queen)The Economist, 31 March 2005
Blogs Will Change Your Business [Read It Online]BusinessWeek, 2 May 2005
Time's Person of the Year: You [Read It Online]Time, 25 December 2006
 
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