/media/post/pqhgrlp/tmf.jpg
Ferpi > News > Next stop: Bled

Next stop: Bled

26/06/2019

Redazione

Oltre 30 italiani, tra professionisti, accademici e interessati ai temi delle Rp, in questi giorni, stanno partecipando al ventiseiesimo Simposio Annuale di Bled che vede riuniti in Slovenia i vertici del pensiero globale della professione. Una panoramica su quello che verrà presentato durante BledCom.

On the Road to Bled 2019 is a project created and managed by: Università di Pavia, InnnovaFiducia, Conad, Edelman, Reputation Institute and Ferpi.

In questo spazio relatori pubblici (docenti, studenti  professionisti) di tutto il mondo partecipano attivamente alla elaborazione di un progetto di innovazione che testimoni come fiducia e reputazione aiutano le organizzazioni pubbliche sociali e private a crescere i rispettivi capitali sociali, integrando sul territorio i propri sistemi di relazione. Insieme al paper di base che aspetta soltanto critiche, osservazioni e integrazioni, sarà anche possibile osservare video e testimonianze di alcuni dei massimi esperti mondiali.

 BledCom 2019: 131 autori da 30 Paesi e 4 continenti. Il 26° call for papers di BledCom è stato un altro grande successo con 131 autori da 30 Paesi: Australia, Austria, Cina, Canada, Croazia, Repubblica Ceca, Danimarca, Etiopia, Finlandia, Germania, Hong Kong, Ungheria, Indonesia, Israele, Italia, Kuwait, Norvegia, Nuova Zelanda, Polonia, Portogallo, Serbia, Singapore, Slovenia, Messico, Paesi Bassi, Turchia, Emirati Arabi Uniti, Regno Unito, Stati Uniti d'America e Vietnam. 


Il panel d'apertura intitolato "Trust and Reputation", sarà moderato da Toni Muzi Falconi, Methodos (Italia):

«Le relazioni si muovono alla velocità della fiducia, mentre le reputazioni si muovono alla velocità delle relazioni: ecco perché un'efficace governance dei sistemi di relazioni tra - e - con le organizzazioni private, istituzionali e sociali è il combustibile essenziale per la creazione e l'estinzione di capitale sociale, un valore sociale ormai misurabile ma intangibile ». 

Moderatori dell'evento saranno:

  • Toni Muzi Falconi, Methodos Group

  • Francesca Attolino, Democratic Society


Speaker:

  • Emilio Galli Zugaro, autore The Listening Leader

  • Fiorella Passoni, Edelman Italia

  • Giuseppe Zuliani, Conad

  • Fabio Ventoruzzo,  Reputation Institute

  • Rosanna D'Antona, Havas PR

  • Francesco Rotolo, Storyfly

  • Leonardo Nobler, Audievent

  • Livia Piermattei, Methodos Group

  • Giampaolo Azzoni, Università di Pavia 


 Il keynote speaker di BledCom 2019 sarà Rupert Younger, Oxford University’s Centre for Corporate Reputation and co-founder of The Finsbury Group. Il suo discorso di apertura Reputation, Trust and Corporate Activism evidenzierà la lotta delle aziende e dei loro leader per tenere il passo con le crescenti aspettative sul loro ruolo sociale, i deficit di fiducia, le sfide di autenticità e l'impatto degli scandali della reputazione personale e aziendale. Parlerà della reputazione e del ruolo del moderno attivismo aziendale in questo mondo instabile e incerto.

Rupert Younger è un esperto globale su come creare, sostenere, distruggere e ricostruire la reputazione. È il coautore di "The Reputation Game", best seller pubblicato nell'ottobre 2017 e il co-autore di "The Activist Manifesto", un estratto del quale è stato pubblicato sul Financial Times nel marzo 2018 e disponibile in varie lingue. Il suo lavoro e le sue opinioni sono regolarmente presenti sulle principali testate giornalistiche, tra cui la BBC, la CNN, il Financial Times, il Wall Street Journal e il Times.

Inoltre, Rupert ha presieduto The University of Oxford’s Socially Responsible Investment Committee of Council (2012-2017) ed è membro delle Senior Common Rooms del Worcester College, Oxford e St Antony's College, Oxford. È amministratore fiduciario per lo sminamento e la charity internazionale di The HALO Trust, ed è stato nominato da Sua Maestà la Regina Elisabetta II come High Sheriff of Hampshire per il biennio 2013-14. È anche membro della Royal Company of Archers, la Queen's Bodyguard in Scozia. 


Scarica la versione finale del paper.

 


 


From this hub public relations scholars, students and professionals from all over the word are invited to comment, criticise, elaborate and add contents to the idea that trust and reputation support private, public and social organizations increase the value of their respective social capitals and that of the related territory by integrating their respective stakeholder relationship system. Participants may also see and contribute to video materials which will be constantly updated by active participants.

 About BledCom 2019: 131 authors from 30 countries and 4 continents. 26th BledCom call for papers was another great success with 31 accepted authors come from 30 countries: Australia, Austria, China, Canada, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ethiopia, Finland, Germany, Hong Kong, Hungary, Indonesia, Israel, Italy, Kuwait, Norway, New Zealand, Poland, Portugal, Serbia, Singapore, Slovenia, Mexico, The Netherlands, Turkey, U.A.E., United Kingdom, United States of America and Vietnam. 


Opening panel entitled "Trust and Reputation", will be moderated by Toni Muzi Falconi, Methodos (Italy): 

«Relationships move at the speed of Trust, while Reputations move at the speed of Relationships: This is why an effective governance of relationship systems amongst – and - with person, private, institutional and social organizations is the essential fuel of the creation and uncrease of social capital, a now – measurable yet intangible societal value». 

Moderators:

  • Toni Muzi Falconi, Methodos Group

  • Francesca Attolino, Democratic Society


Speaker:

 

  • Emilio Galli Zugaro, author The Listening Leader

  • Fiorella Passoni, Edelman Italia

  • Giuseppe Zuliani, Conad

  • Fabio Ventoruzzo,  Reputation Institute

  • Rosanna D'Antona, Havas PR

  • Francesco Rotolo, Storyfly

  • Leonardo Nobler, Audievent

  • Livia Piermattei,  Methodos Group

  • Giampaolo Azzoni, Università di Pavia 

 BledCom 2019 keynote speaker will be Rupert Younger, founder and director of Oxford University’s Centre for Corporate Reputation and co-founder of The Finsbury Group. His keynote speech Reputation, Trust and Corporate Activism will highlight the struggle of corporations and their leaders to keep pace with rising expectations on their societal role, trust deficits, the challenges of authenticity, and the impact of personal and corporate reputation scandals. He will speak about reputation and the role of modern corporate activism in this volatile and uncertain world. Oxford University's Rupert Younger is a global expert on how reputations are created, sustained, destroyed and rebuilt.

He is the co-author of ‘The Reputation Game’ a bestselling book published in October 2017 and the co-author of ‘The Activist Manifesto’ an extract of which was published in the Financial Times in March 2018 and which is forthcoming in various languages. His work and views are regularly featured in major news outlets including the BBC, CNN, the Financial Times, The Wall Street Journal, and the Times of London.

In addition, Rupert chaired The University of Oxford’s Socially Responsible Investment Committee of Council (2012-2017) and is a member of the Senior Common Rooms at Worcester College, Oxford and St Antony’s College, Oxford. He is a Trustee of the international mine clearance and humanitarian charity The HALO Trust, and was appointed by HM Queen Elizabeth II as her High Sheriff of Hampshire for 2013-14. He is also a member of the Royal Company of Archers, the Queen’s Bodyguard in Scotland. 


Download the final version of the paper.

COMMENTI

Eventi